Week 15 - Let's introduce 

09-12-2019

Zo de stagiairs hebben tijd gehad om weer te acclimatiseren in eigen omgeving. Dan was het deze week echt tijd om meer hun beste beentje voor te zetten voor hun stageopdracht. De tijd vliegt namelijk voorbij en voordat ze het weten is hun stageperiode voorbij! Ruby en Daan hebben veel literatuuronderzoek gedaan naar de insecten, flora en fauna in Portugal om deze informatie te vergelijken met de waarnemingen en resultaten die zij vanuit Portugal hebben meegenomen. Jolijn is deze week bezig geweest met het maken van een planning voor haar experimenten. Weer thuis zijn brengt ook weer een nieuwe werkplek met zich mee, het concentratievermogen moet namelijk wel optimaal zijn. Zo heeft de een het kantoor van zijn vader en de ander de schoolbibliotheek, de bank, zijn bed of eigen kantoorruimte. 

Naast de voortgang van de stageopdrachten heeft elke stagiair een tussenevaluatiegesprek gehad met Patrick. Tijdens deze gesprekken werd de inhoud van de stage besproken en ook hoe het verblijf in Portugal is geweest. 

NIEUWTJE! Wisten jullie al dat Feiteira Festa er aan komt? Nou, bij deze. Op 24 januari in het nieuwe jaar zijn jullie van 13:00-18:00 allemaal welkom bij Blokhuispoort 40, Leeuwarden. Deze dag gaat bestaan uit gastsprekers, studentpresentaties, een expositie, netwerkborrel en er is een studenteninfocafé. Kortom genoeg te beleven en te leren! Deze dag zullen ook de huidige stagiairs hun belevingen over Portugal en hun stage weergeven. Of die met een (poster)presentatie of filmpje gaat zijn, zijn ze zelf ook nog niet helemaal over uit en willen ze ook voor jullie nog als verrassing bewaren. 

Naast Feiteira Festa willen de huidige stagiairs in deze blogpost de eerste twee opvolgende stagiairs introduceren. De stagiairs zullen zichzelf hieronder voorstellen.


Hallo, mijn naam is Esra Hoogeveen, uit Hoogeveen (Drenthe). Ik ben 21 jaar en woon nog thuis. Momenteel ben ik vierdejaars studente forensisch onderzoek op het Van Hall Larenstein in Leeuwarden.

In februari tot juni 2020 mag ik stage gaan lopen in Portugal bij stichting Feiteira, waar ik heel veel zin in heb. Ik ben al eerder op excursie geweest in Portugal, waar ik kennis heb mogen maken met de stichting en het rampgebied. Door deze informerende en leuke excursie heb ik mij meteen ingeschreven voor de stage en was ik super blij dat mijn aanvraag was goedgekeurd. Als stage mag ik in het rampgebied trainingen voor de stichting gaan voorbereiden.

Ik kijk erg uit naar deze stage en andere leuke dingen die ik daar met andere stagiaires kan doen. Helaas duurt het nog een paar maanden.


Hallo, Mijn naam is Romy Kuyvenhoven, een vierdejaars Biotechnologie, major Forensic Sciences studente van de Hogeschool Van Hall Larenstein. Ik ben 21 jaar en kom uit Tolbert, Groningen en woon nu 3 jaar op kamers in Leeuwarden.

Ik ben in aanraking gekomen met stichting Feiteira via school. Tevens ben ik afgelopen mei in Portugal geweest om te kijken naar het rampgebied en de opties van het stage lopen daar. Het was een leerzame ervaring en kon niet wachten om te solliciteren om stage te gaan lopen bij stichting Feiteira.

En nu is het bijna zover. In februari begint mijn stage bij de stichting Feiteira en het onderzoek die ik zal uitvoeren zal bestaan uit het onderzoeken naar diervraat in het mediterrane klimaat en het tafonomische deel dat daarbij komt kijken.


Volgende week weer een update over de stagewerkzaamheden van de huidige stagiairs.

Até a próxima semana!

RuDiJoDa

Stageblog van Stichting Feiteira, 2019 Portugal
Alle rechten voorbehouden 2019
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin